2010-10-28

Hela 5 månader gammal!



Finaste Milton blir 5 månader idag - stanna tiden NU !! Nu är allt bara så himla bra, han äter ordentligt, tycker om all mat vi ger honom, inget ont i magen! Han har blivit så mycket lättare att förstå och det är inte så svårt längre att lista ut vad det är han egentligen vill.
Idag har han inte skrikit en enda gång, det är nog första dagen under hans 5-månaders liv som det hänt, så fantastiskt! Behövs inte mycket för att glädja en mamma ;)
Dessutom har han sovit hela natten, två nätter på raken, underbart! Har varit uppe några gånger ändå, för att titta till och för att ge honom nappen.

Förmiddagen spenderades hos hästarna med Jennie, Milton och våra två vovvar. Hovslagaren skulle komma och göra i ordning mina hästars hovar så Jennie fick ställa upp och agera barnvakt. Det behövdes knappt då Milton skötte sig jättebra, men det var skönt ändå att ha två extra händer, och lite behövdes det faktiskt. Dessutom älskar jag att umgås med Jennie =)

Eftermiddagen spenderade Milton och jag på stan. Han växer ju som ogräs, pojken, så lite nya kläder fick införskaffas åt honom. Tittade lite åt mig själv, men det är ju så mycket roligare att titta åt mitt Sötsnöre!

Tidigare kväll har spenderats i köket för min del då jag kokte morötter och palsternackor och gjorde puré åt prinsen. Han har ju provat potatispuré och majspuré och tyckt om det, imorgon testar vi nog palsternacka =) Och medan jag gav Milton kvällsflaskan så dammsög Kalle, så nu är här fint igen.

Gud vad jag skriver, hoppas ni orkar läsa, det bara blir så ibland ;) Hoppas ni orkar läsa. Nu blir det rosa-bandet-galan för min och Ydas del, hon ligger ju som vanligt nära min sida och vi bara myser, härligt!

Ha en fortsatt härlig kväll. Kramar i massor!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Klart vi orkar läsa! :)

Matilda sa...

Oj, är han redan så stor? Han växer ju så det knakar den lilla skruttisen :) Kram

Tvilling sa...

Underbara lilla gubben, tänk att han slutat skrika.. Då kanske jag kan få hålla honom utan att han blir arg på mig! Saknar er, mängder med kärlek från andra sidan jorden