2010-10-09

Mamma-Barn-dag

Det har vi idag och vi har fått en lite gjort och mer står på göra-listan;

Vi var ute och gick i det helt underbara vädret i förmiddags, 6 km blev det - toppen!
Efter det började jag rensa ut alla Miltons kläder storlek 62, de passar verkligen inte längre. Kändes lite vemodigt, han växer så det knakar vår lille, store pojke!

Sedan blev ett berg av disk diskat och passade på att skura köket lite också.
Plockat ordning lite. Det har jag funderat mycket på. Det blir alltid stökigt direkt efter att jag har plockat ordning. Och då är det inte barn som stökar ner, nejdå det är vi vuxna, hur kan det komma sig?! Hur svårt är det liksom att ta undan saker efter sig igen när man har tagit fram dem?? Jag plockade ordning igår också och efter det dammsög jag, men idag är här lika uppställt. Jag har min egna teori - vi bor för trångt ;)

Nu klockan 17 börjar vår tvättid, vilket innefattar massa asande för mig; barn, tvätt och Yda ut när vi ändå är på nedre plan. Hoppas Kalle kommer hem snart så jag får avlastning med tvätten. Jag hatar att tvätta, det är det värsta jag vet och Kalle gillar det. Dessvärre är han och jagar hela dagen, en stor jakt tydligen.. Men han dyker väl upp senare någon gång =)
Senare hoppas jag att Alexander kommer över, längesedan vi sågs känns det som. Roligt, då blir det garanterat film och något gott att äta, lovely!

Skulle lagt in finfina bilder idag på mig och Milton när vi var på babysim för några veckor sedan, men bilderna fungerade inte som jag ville, så förhoppningsvis kommer de upp vid ett annat tillfälle.

Nu måste jag kila. Ha en härlig lördag, kramar!

1 kommentar:

Matilda sa...

Hahah, du får inte skriva så, jag blir ju generad då :)<3
Är glad att jag har er också :) Kramen