2010-10-05

Fullt ös =)

Hejsan!

I morse begav sig hela familjen till Vinslöv. Släppte av Kalle, Milton och Yda hos Kalles föräldrar och jag begav mig vidare hem till mina där jag tvättade min bil. Våldsamt tråkigt och våldsamt välbehövligt ;) Ni vet hur det är, hrm... Den tvättar ju inte sig själv, även om jag ibland kanske vill tro det!
Skulle dammsuga den, men annat kom emellan.

I eftermiddags vaccinerades hästarna, duktiga som vanligt! Dock inte min vanliga veterinär, tyvärr.. Det var absolut inget fel på hon som var där idag, men vanemänniska som man är så vill jag egentligen ha samma som vi brukar. Dock kunde inte hon av olika anledningar, tyvärr. Hon var saknad. Hon känner ju mig och hästarna så väl och vet liksom hur vi fungerar, lika så vet vi ju vem hon är.
Och så får jag alltid så mycket beröm av henne för min fina Armani. Det är inte så vanligt, alla tycker inte om araber, tyvärr och så fort de vet att han är en arab så är det negativ inställning direkt, vilket är tråkigt, för han är en fantastisk individ med bra rörelser.
Fick istället beröm för min lilla Malva idag av denna veterinären, vilket i och för sig inte var fy skam det heller ;) Henne brukar jag i och för sig få ganska mycket beröm för, jämförelse med Armani. Men det gör ju inte det tråkigt för det, snarare tvärtom så blir jag ju bara mer och mer stolt över mina underbara hästar fy varje beröm som trillar in!

Sedan blev det en snabb sväng hem till mamma och pappa där det traggades lite och jag drack en mugg te ur favoritmuggen såklart ;) Jag har en favoritmugg hos mamma och pappa, en hos svärföräldrarna, en här hemma. Viktigt att sprida ut dom eftersom det dricks en hel del te.

Nu är jag hemkommen, duschat och ätit kvällsmat som idag bestod av Linas supergoda frukostbullar (tack älskade du!!) och ett glas smoothie, mums!
Nu tittas Äntligen Hemma och Milton sover. Tror dock att han snart vaknar för sista målet mat innan natten.

Hoppas er dag har varit bra, min har! Kram på er!!

1 kommentar:

lina sa...

jag ska baka nya i morgon så då kan du få fler puss