2010-10-15

För första gången...

...åt Milton i tisdags! Eller, vad konstigt det lät. Han åt för första gången annat än flytande föda, nämligen gröt =)
Jag var beredd på att han skulle tycka att det var sådär och kanske bli skitförbannad, men nejdå. Han tyckte det var ganska intressant. Han åt nog inte upp så mycket av det, utan spottade ut det ur munnen efter en stund, men vad gör väl det?

Såklart dokumenterades allt med kameran ;) Är jag van från jobbet eller?!

Spännande!



Ett ögonblick, jag måste bara tugga upp ;)



Nu så är jag redo igen



Och så i onsdags var vi hemma hos Jennie i Vinslöv på besök, lika härligt som vanligt! Vi fikade i två (!!) timmar och så var vi ute och gick en mil med barnvagn och vovvar, så härligt! Detta var Miltons outfit för dagen =)





Nähä, Milton sover förmiddag nu, det är då jag passar på att blogga lite. Ska ta och göra mig i ordning nu med för vid lunch blir det Vinslöv och hästarna. Ska rida med Jennie medan Milton är hos farmor. Längtar efter att få sitta på hästryggen och tragga en massa med Jennie. Dessutom blir det lite "egen-tid" med Yda (det låter verkligen som ett andra barn, men hon är fortfarande inte så förtjust i Milton, tyvärr. Därför är denna tid ganska härlig och viktig. Djuren får inte glömmas bort, även om barn har kommit in i bilden, det tycker jag är viktigt).

Hoppas ni får en härlig fredag och en skön helg som ligger framför oss. Kramar!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Klart man ska ha egentid med djuren :) det är viktigt :)

Elin sa...

Hej!
Jag bor i en liten by som heter Götene. Det ligger uppe vid skövde och Lidköping. 33 mil från HLM.
Vart har ni bosatt er?
Är inte Milton hiskeligt lik dig?? Jag vet ju inte hur din karl ser ut men jag ser bara dig i honom :)
Hur är det att vara mamma nu då?
kram kram