2010-01-07

Vinter med hästarna!

Hästarna och vi (jag och Matilda) njöt för fulla muggar, det var riktigt riktigt skönt och hästarna, speciellt Malva var på bus-humör =) -7 grader ungefär och vi bara njöt. Där var knappt någon stig ens i skogen, tur vi hade rejäla skor (återigen tack mamma och pappa för kängorna, de kommer väl till pass denna vinter!)

Här är min Armani, visst ser han nöjd ut? Detta är det bästa han vet, att bara vara ute tillsammans och mysa och gå i lagom takt, bästa stora hästen!


Min lilla loppa, Malva, njöt också för fulla drag. Hon visar det på lite andra vis än Armani. Medan han går och njuter, så hoppas hon och far, skuttar och "slåss". Tur att man har hunnit lära känna henne nu under 1,5 års tid, annars hade jag nästan blivit lite nervös. Behöver jag tillägga att damen under hemvägen, efter att ha plumsat i så mycket snö under en promenad längre än vanligt, var bra mör och trött i kropp och knopp? Snuttan! Bästa lilla hästen!


Väl tillbaks i stallet var det på med Armanis täcken och koll av hovarna. Sedan var hästarna bra hungriga och det var dags för deras middag, Det uppskattades från deras sida!


Tack Tilda för all hjälp idag, både med hästar och foton!!
Nu sitter jag här och bara har det gott, precis ätit 4 vofflor med sylt och grädde (nyttigt va?). Dock har jag ont i min ichias nu, men det är väl allt plumsade i snön under dagen, men det är helt klart värt det!
Och att man nu, med gott samvete, kan sitta här och veta att hästarna, bägge två, har haft det riktigt bra idag, det gör mig glad och varm innombords.

Ha en härlig kväll alla, kram på er!

1 kommentar:

Matilda sa...

Det var riktigt härligt att gå med dem idag. Det får vi göra om snart igen! Kram :D