2010-01-08

Sjukstuga.

Ja, jag är faktiskt sjuk igen. Jag som i princip allt är frisk har kommit in lite i en svacka. Nu har jag åkt på en urinvägsinfektion (så ovanligt, eller inte..). Nu har jag i alla fall fått pencilin mot det och det har redan börjat hjälpa, tack och lov!
Idag blir det en inne-sittar-dag. Får hjälp med hästarna, mamma och pappa har min bil så jag kommer inte så långt. Ska ta en eftermiddagspromenad med Yda och en kort promenad till affären efter det, men annars blir det mest inomhus som det ser ut.
Helt sjukt, i förmiddags när jag körde till vårdcentralen var det -17 grader ute. Bilen ser ut som skit rent ut sagt, men det går inte att göra så mycket åt det, tyvärr.. Det går ju inte direkt att tvätta bilen nu när man inte har tillgång till garage. Dessutom är bilen full av is överallt = svårt att få upp dörrarna och tanklocket. Jag är förvånad att den ens startar när det är så kallt, utan motorvärmare, stackars lilla bil. Jag är kanske inte lika pedantisk som pappa när det kommer till bilarna, men jag mår dåligt när de ser ut som denna gör nu, jag i princip vägrar köra den i det skicket, men ibland har man inget val. Synd att Kalle inte tycker likadant, hrm... ;)

Nej, mat innan jag svälter. Ha det så bra på er! Kram

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Nä stackare!! Krya på dig nu!!

~Livet i byn

Anonym sa...

Krya på dig! Hoppas du hinner bli bra tills på måndag när du ska jobba hos oss. Det är alltid så kul att jobba med dig! kram Camilla ps. jag har också en blogg nu! http://lillafritzson.blogg.se