2010-01-05

Stranden, på vintern = min favorit!

Jag älskar åka till stranden på vintern. Vi brukar göra, det varje år, minst en gång. I år blev vi ganska många dessutom =) Det var mamma, pappa, Mimi, jag och Dusty. Sedan var det faster Eva, farbror Björn, kusinerna Jenny och Johanna. Dessutom var Robban och Kristina med med hunden Saga.
Kallt var det, som synes på bilderna. Det blev heller inte så många bilder med min kamera, för jag ville knappt ta av mig vantarna, haha..
Efter promenaden så grillade vi korv och drack kaffe/oboy. Vi blev även bjudna på riktigt goda lussebullar, som förrätt, men ordningen spelar mindre roll tycker jag, bara man hinner äta av allt =)

Det var till och med så kallt att det var fruset lite ut på havet. Det brukar det kanske vara i och för sig, kommer faktiskt inte ihåg riktigt hur det har sett ut de andra åren, men fint är det i varje fall!


Kusin-fotografering. Från vänster: Jenny, Johanna, Mimi och jag - väl påpälsade från topp till tå. Mimis och mina fötter hade det bra i våra nya kängor, tack mamma och pappa!!
Pappa och Dusty tyckte nog att vi dröjde, haha.. De höll täten, kanske var de mest sugna på korv och bröd, som väntade vid parkeringen? Grillmästaren var såklart pappa ;)
Stackars Kalle fick minsan jobba under eftermiddagen, eller ja stackars och stackars. Han som varit ledig så mycket kunde gott jobba, fast det var klart synd om honom att han inte kunde följa med till stranden. Inte ens Yda kunde hänga med i och med att hon löper, Dusty hade ju nog med Saga, haha.. Inte för att hon löpte, tack och lov. Men man kunde nästan tro det, för han var helt betuttad i damen!

Nej, sängen kallar. Hoppas er dag har varit bra. Det har min varit. Ja tusan, det måste jag ju med berätta om! Jag träffade Malin och Jessica i eftermiddags. Först åt vi vars en bakad potatis på Graffitti, sedan tog vi en fika på ett konditori inne i stan. Vi avslutade uppe hos Malin med ännu mer tragg innan det var dags för mig att åka till hästarna.
Tack tjejer för en underbar eftermiddag, jag hade riktigt trevligt kan ni tro!

Kram på er alla och godnatt!

Inga kommentarer: