2010-01-10

Vilken skit-dag...

...min dag idag har varit rena skiten, rent ut sagt. Allt har gått emot mig känns det som och inget har fungerat så som jag vill. Enda gången jag har dragit på smilbanden idag var under min och Ydas långa promenad i skogen, hon är ju för rar och hon bara älskar snön. Då är det svårt, till och med för en sur-mule som jag, att inte skratta och le. Men det är enda gången.

För det första så vaknade jag på tok för sent idag, dessutom med huvudvärk.
För det andra så har jag varit själv större delen av dagen, det är kanske tur med tanke på mitt humör i och för sig.. Vi åt frukost ihop, sedan stack Kalle till gymmet och sedan till jobbet.
Sedan vill inte urinvägsinfektionen ge med sig riktigt.. Den gör mig också på dåligt humör.

I eftermiddags gick vi ut i skogen, jag och loppan, så jag fick rensa tankarna lite och göra något annat än att sura på soffan. Det var riktigt skönt, det måste jag erkänna.

Nej, sedan skulle jag köra till affären och handla lite proviant till hemmet. Såg dessutom att de hade jättefina tulpaner, tog snabbt en bukett vita tulpaner och tänkte att det kan ju minsann pigga upp även mig. Tog resten av varorna och betalade.
Körde sedan hem, packade upp och lagade chili con carne till middag. Riktigt gott, om jag får skryta lite! MEN upptäcker att jag har glömt min bukett med blommor i kassan, efter att jag har betalat dem.
När jag upptäckte detta så höll jag verkligen på att börja lipa, det händer bara inte, inte idag. Jo, tydligen..

dessutom skulle jag storstäda idag; dammsuga och torka golv i alla fall. Detta har inte blivit av och här ser ut som f*n. Eller nä, köket ser skapligt ut och här är undanplockat. Men golven, de skulle behöva en omgång. Nu skiter jag faktiskt i det, precis som jag har gjort resten av dagen. Det får jag ta en annan dag, när humöret är lite bättre och mer uppåt än idag.

Nu ska jag slänga mig på soffan igen och känna mig ensam och sorgsen.
Ha det så bra ni andra. Kram

4 kommentarer:

Peppe sa...

Lilla snuttan!
I morgon ÄR en annan dag och jag är helt säker på att du mår bättre då!
Det kommer dagar som denna ibland det är bara att stå ut.
En bamse kram till dig!
KRAM
Peppe

malin sa...

Låter ju som en underbar dag... Känns som om vi kunde surat ihop idag :( Hm hm...

Lina Svensson sa...

nu fisen kan du se sagas overall och krya på er pussssssss

Anna Svensson sa...

Men du, det är en dag det med...