2010-01-18

Max dop 17/1-10

Igår var mi på Linas och Andreas son, Max, dop. Och jag och Marcus är numera gudföräldrar till en liten pojke, vilken ära!
Hela dopet var helt fantastiskt, prästen och övrig "personal" i kyrkan var så trevliga, det var lättsamt och lagom långt. Det var dessutom två flickor som döptes plus Max, så tre dop sammanlagt.
Här är föräldrarna tillsammans med Max =)


Här är hela gänget, mamma Lina, storebror Albin, prästen, jag och Max, Marcus, pappa Andreas och fadder Gustaf, tillika morbror till Max.
Jag fick förresten hjälpa prästen att hälla upp dopvattnet. Lite häftigt tyckte jag, det är ju ändå ett välsignat vatten ;)


Här är vi, fadder och gudförälder och såklart dop-barnet =) Kyrkan förresten var så himla mysig måste jag bara säga. Östra Sönnarslövs kyrka, verkligen jättemysig!


Efteråt samlades vi alla i församlingshemmet. Som ni kan se så hade vi det väldigt trevligt, bjöds på god mat, många skratt och träffade både nytt och gammalt folk.


Bonus-bild på pappa och mamma. De är Max mammas gudföräldrar, så vi hoppar ner en generation på bägge sidorna, vi blir gudföräldrar och Max blir vårt gudbarn, lite häftigt egentligen tycker jag.

Tack Lina och Andreas för en mycket lyckad tillställning. Alla verkade vara supernöjda och som sagt, tillställningen i kyrkan var fantastisk!
Förresten, ett tag var jag rädd att jag och Kalle skulle missa dopet. Jag kände mig fruktansvärt dålig påvägen dit och undrade över om jag var påväg att bli magsjuk. Hände ut genom bilrutan i halv storm och några minusgrader i säkert 2 mil under resan, påse beredd i knäet om ifall att.. Och en sambo som satt brevid mig och sa att jag inte fick bli sjuk, för då hade han missat sin jagkt i onödan (han var ju tvungen till att ställa in årets viktigaste jakt ui och med dopet, hahaha...). Men tack och lov så repade jag mig och vi tog oss igenom allt och jag kände mig mycket bättre väl på plats!

Nej, nu blir det snart filmkväll med grabbarna grus, ser fram emot det =) Kram på er!

3 kommentarer:

sandra sa...

att välsignat vatten är - vanligt vatten =) ... såg ut att vara en mycket lyckad dag! Hoppas allt är bra med er (alla 3 hihih) kramar!

Fanny och Marcus sa...

Hahaha, jag vet, men även vanligt kranvatten kan väl vara välsignat ;) I alla fall enligt prästen, fniss!

lina sa...

tusen tack för att ni gjorde Max dag så himla bra ;) och snart är det ju eran tur hihi <3 Max välsignade vatten står i skåpet och väntar på att bli hälld över äppelträdet som vi ska köpa i vår och plantera,så blir det Max livsträd =)