2009-12-20

Trött-loppor!


Igår rantade jag, mamma och Mimi runt på stan i snövädret. Riktigt mycket julstämning hade jag i kroppen och vi fick en hel del ärenden uträttade. Som alltid när vi tre töntar gör något tillsammans så har vi så ofantligt roligt, likaså igår - mycket garv =)
Direkt när vi kom till stan så blev vi (såklart!) hungriga. Det klassiska är ett besök på Brödboden, traditionen bröts inte, utan det blev det igår också. Räkmackor och varm oboy - yammi :p
När vi sedan kom hem till Vinslöv igen bjöds det på soppa, passande nog efter en hel dags utevistelse. Efter det delade vi på ett paket kräftor, vitlöks- och ostbröd. Riktigt, riktigt gott!!
Men Mimi och jag var bra trötta. Vi smög från bordet mellan maträtterna och såhär såg det ut när mamma fann oss, haha.. Vi somnade visst. Det värsta var att jag skulle jobba natten till idag och var lite orolig hur det skulle gå eftersom jag var så trött. Men det gick faktiskt alldeles lysande.
Idag har jag sovit länge och väl. Sedan körde jag till hästarna och tog en promenad med Armani en timme ungefär. Riktigt härligt i snön och bitande kallt om kinderna, men vad gör väl det? Härligt sällskap och härligt väder, finns inte mycket som slår det =)
Har ätit middag hos mamma och pappa idag också eftersom jag ska jobba inatt också.
ha det så bra! Kram!

Inga kommentarer: