2009-12-22

- 15

Eller något ditåt. Vi äger ingen termometer, men måste införskaffas. Hatar att inte kunna se exakt hur kallt det är ute. Men jag hörde av stallägaren att det låg på runt -15. Tänk om detta kunde hålla i sig liiite längre än till julafton, iallafall över nyår - det hade varit bra härligt! Men här i Skåne kan man aldrig så noga veta med det där vädret.. Det återstår att se, helt enkelt.

Idag har jag varit igång mest hela dagen känns det som. Sov ett par timmar hos mamma och pappa innan idag (jobbade natten till idag, så det var mycket välbehövligt kan jag säga!). Ikväll har jag varit hos min kompis, Jessica, tillsammans med henne, och kompisarna Malin och Maria. Vi har fikat på lussebullar och pepparkakor och druckit te, mums! Mycket skit-snackande om allt mellan himmel och jord känns det som. Så roligt att träffa gamla klass-gänget. Det händer inte så ofta att man får ihop alla och att alla har möjlighet samma dag etc. men idag gick det och jag hoppas att det blir snart igen =) Tack tjejer, vet nog att ni är här inne och snokar ;)

Jag var väl hemma här igen runt 21,30. Tog Yda på morgon-promenad direkt. Efter det så har jag diskat, städat toan, gjort vid bland min klädhög vid sängen (ups..) och plockat iordning lite.
Det behövdes verkligen och kvällsmänniska som jag är så jobbar jag bäst sent på dygnet, eller tidigt hur man nu väljer att se det (klockan har ju faktiskt passerat midnatt nu). Mina föräldrar skulle kanske komma upp här och frukost-fika imorgon bitti så jag hade en bra anledning att plocka lite. Ibland behöver man en spark i baken och en anledning till att sätta fart och ta tag i vissa saker.

Nej, nu kommer strax Kalle hem från jobbet och jag börjat bli trött så jag tror faktiskt att jag kryper till sängs och läser lite, om jag orkar - det känns som att jag kommer somna snabbt.
Hoppas er dag har varit bra, om någon förresten är sugen på pulkaåkning så hojta till !!

På tal om pulkaåkning som föreslog jag för min syster att vi skulle bege oss ut på pulka-safari i Vinslöv idag. Hon tittade frågande på mig och undrade vad jag menade. Jag tyckte att vi skulle slänga in våra gamla pulkor i bilen och prova alla Vinslövs pulkabackar under eftermiddagen, ett par åk på varje, typ.
Hon tyckte att min idé var sådär så tyvärr blev det inte så mycket av det, haha..
Men om någon annan är sugen på pulkasafari så är jag på! Behöver inte tvunget vara i Vinslöv =)

Nej godnatt och kram på er!

1 kommentar:

Jessica sa...

tack själv, det var jätteroligt igår :) kramkram <3