2009-12-01

December..

..kan ni fatta det??
Dessutom är det minus-grader ute, som jag har längtat efter hur länge som helst! jag har hellre tio minusgrader och fint väder, än tio plusgrader och regn - det valet är klart lätt, inte sant?

Jag jobbade natten till idag. Jag har aldrig haft så mycket näsblod i hela mitt liv som jag hade under natten. När jag sedan gick av mitt pass var jag mycket ristig i kroppen och illamående och är fortfarande.. Skulle jobbat en natt till, men jag mår verkligen inget vidare, tyvärr. Hatar att sjukanmäla mig, men samtidigt ska man ju kunna jobba när man väl är där.

Nåväl, det blir att inta ryggläge i soffan och tycka lite synd om mig själv en stund.
I stallet har jag fått upp min jul-belysning, äntligen! Det är så himla fint kan ni tro! Det är det enda jul-pysslet jag har hos hästarna och består av en julgransslinga för utomhusbruk. Den är fäst längs med stallväggens insida och lyser upp i mörkret under tiden hästarna är inne på kvällen. Sedan släcks den automatiskt vid 22,00. Jag måste ta ett kort på den känner jag!
Den sätts upp i mitten av november och drar igång varje eftermiddag/kväll enda till mars någon gång, bara för att det är så fint och mysigt.

Nej, nu orkar inte jag sitta här något mer. Hoppas er kväll blir bra!
Förresten, ett stort grattis till sambons syster Susanne, som idag fyller 20 år, GRATTIS!!

Kram på er!!

Inga kommentarer: