2009-12-11

Kamera

Hej på er!!
Känner att jag för tillfället är dålig på att uppdatera, någon kanske saknar mig? Man vet ju aldrig..
Har egentligen inte mycket mer att göra nu, än vad jag har haft tidigare, det är nog bara det att jag inte sitter vid datorn fullt lika mycket just nu.
Mycket julstök är det också. I förgår bakades det pepparkakor för fulla muggar med mamma och Mimi (såklart! Jag menar, vilka skulle jag annars baka med?! De är ju det bästa baksällskapet ever!).

Idag körde jag och Kalle tillsammans med Mimi en snabb runda till Kristianstad för att kanske äntligen börja ta tag i julklappeinhandling. Blev ett par klappar handlade, men inte mer än så.. Börjar känna en viss stress över detta. Dessutom har Kalles paket fortfarande inte kommit med posten än, vilket retar mig lite. Är ju ändå ett par veckor sedan den beställdes så den borde vara här nu tycker jag.

Jaja, imorgon ska jag vara huslig och storstäda köket och städa resten av vårt boende. Kanske ska jag bryta en trend och packa upp vårt strykjärn, dra fram strykbrädan och stryka Kalles skjorta som han köpte idag, haha.. Vi har använt strykjärnet en gång. Där ljög jag, det var Kalles mamma som använde det till att stryka våra gardiner för ett år sedan snart. Då hade vi inte ens en strykbräda, utan hon fick stryka på köksbordet, haha..
Hemligheten är väl den att hänger man bara upp allt när det är nytvättat så blir det inte skrynkligt, det är min melodi!

Nu ska jag, hör och häpnad, äta glass, haha.. Kalle börjar inte förrän 11,00 imorgon och jag är ledig. Dessutom jobbade jag natten till idag och sov till 13,30, så jag är ganska pigg just nu. Var precis ute och gick med Yda förresten. Det kändes nästan lite kyligt ute, ÄNTLIGEN! min lyckligaste dag denna vinter än så länge, var när det var frost typ ett helt dygn för någon vecka sedan. Jag älskar vinter och tror att jag hade kunnat ha vinter året runt =)
dock bor man väl i fel del av landet för att älska vinter - här är ju vinter så kort tid.

Nej, nu får jag sluta skriva. Känner att det var längesedan jag skrev. för idag var det riktigt roligt att skriva =) Sov gott mina vänner, det ska jag göra, men inte riktigt än - först glass!

Kram på er!

Inga kommentarer: