2009-10-29

Bion igår...

...var super! Bland det bästa jag har varit på och folk applåderade när den var över. Såklart var det filmen om Michael Jackson - This Is It. Vilken ikon, vilken man, vilken människa. Jag kan inte med ord beskriva hur fantastisk jag tycker att han är, den där kungen av pop! Jag är lyrisk och jag hade gärna sett den flera gånger om. Jag är så fantastiskt glad över att jag fick chans att se den igår, på premiär-dagen och allt.

Idag har jag förberett lite för resan till Stockholm. Pysslat om mina hästar och min hund lite extra. Hovslagaren var ute idag och slängde på Armani en sko som han hade tappat, förmodligen blev den lös när jag åkte i backen efter vår galna tur på stallplanen (hrm.....) och sedan trillat av. Jag upptäckte det igår när jag skulle ut och rida med Jennie. Han var helt klar, skulle bara kratsa hovar och slänga på utrustningen, så det var ju bara att ringa Jennie och säga att det inte blev något, tyvärr.
Tog istället snabbt in Malva och gjorde vid henne. Sedan tog vi en tur. På ryttarföreningen mötte vi sedan Jennie och hennes Nemo som var påväg hem. sagt och gjort så slog vi följe. Malva har aldrig fått en så lång promenad tidigare, men hon skötte sig så himla fint! De andra hästarna vi mötte tyckte hon var bra läskig, hon är ju så liten och stora halvblod är inte riktigt vana vid en sådan plutt!
Nemo däremot tycker om luddiga saker och han bara älskade hennes päls, hahaha..

Nej, nu ska jag snart krypa till sängs. Tåget till Stockholm avgår 08,57 imorgon så jag ska upp relativt tidigt.
Hoppas er helg blir bra, ha det fint! KRAM!!

Inga kommentarer: