2009-10-08

Konstigt väder!

Man vet ju knappt om man ska ha höst-, vinter, eller regnjacka på sig just nu. Inte just nu, men när man är ute alltså ;)
Var ute och gick med Yda innan en timme i skogen, bara kofta på och just då var det precis lagom. Solen sken och det var riktigt skönt ute. Hann inte mer än in i trapphuset och så börjar det regna.

Efter en stund körde jag med mat till Kalle på hans jobb. Tog på mig en relativt tjock jacka och det regnade fortfarande, jag fröös från lägenheten och innan bilen på uppvärmd!

Nu har jag satt mig här vid datorn och nu skiner solen som aldrig förr.
Jaja, typiskt höst kanske, eller?

Igår jobbade jag hela dagen på förskolan. Körde sedan till mina föräldrar och tog en promenad med mamma och hundarna. När jag väl kom hem så var jag så trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna. Kröp upp i soffan och tittade på Bonde Söker Fru - det kunde inte missas för allt i världen!!

Idag jobbar Kalle till midnatt så ikväll blir det TV-kväll med Yda. Ser fram emot en dusch innan dess och sedan en stor mugg vitt te - det är den nya drogen för mig, det och yoghurt med smak av solfrukt - UNDERBART!!

Nog med detta, nu ska jag kika vidare. Ha en fortsatt härlig kväll! Kram på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Duktig Fanny som skriver förskola :) Märkligt väder! Ha det gott. kram Camilla

Sofia Lindqvist sa...

Hejsan Fanny! Ja verkligen konstigt väder! Men men man får njuta när man är ute i solskenet och när man sen är inne och regnet smattrar mot rutan, får man passa på att tända lite ljus och mysa....

Verkar som du har fullt upp, trots att du inte går i skolan. Det är kul att höra!
Hälsa Kalle många kramar från Fia och de andra, så klart!!

Sofia Lindqvist sa...

Nu blev det precis som du skulle hälsa Kalle med många kramar från mej.....hmmmm???? men du förstod nog vad jag menade hahaha borde ha bytt rad efter hälsa kalle.... hihih men visst är väl han också värd många kramar;)
ha det fint KRAAAM