2009-10-13

Soppa!!

Jag älskar soppa. I princip all form av soppa, utom ärtsoppa.
Idag på förskolan hade de Höstfest och fick grönsakssoppa till middag. Jag jobbade dock bara i eftermiddags så jag missade det tyvärr.
Men när jag kom hem så lagade jag min egen soppa:

Potatis
Morötter
Purjolök (som jag bara älskar!!)
Buljongtärningar
Vatten

Tänk att så lite och lätt kan bli så mycket och så gott!! Till det serverades vitt bröd och smör, mums!

I eftermiddags efter jobbet tog jag min Armani på en ridtur, min lilla Yda fick också följa med, vilket hon bara älskar. Kallt var det och jag hade egentligen lite för lite kläder på mig. Men Armani var laddad så jag höll mig varm på hästryggen genom att försöka hålla kontrollen över honom, busehästen! Roligt var det i alla fall och jag ser redan fram emot ridturen imorgon, ska dessutom hinna med och ta Malva på en promenad också imorgon. Hon behöver det verkligen för benet hakade upp sig igår på henne och var tjockt, lilla flickan..

Hoppas er dag har varit bra. Kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så du blev inspirerad av soppan, det var väl bra! Soppa är alltid nyttigt i kylan :) ha det super! kram camilla

malin sa...

Vitt bröd Fanny?!?!?! DU vet väll att livstiden förkortas med fem min för varje skiva vitt bröd!