2009-10-23

Mörbultad som få...

...idag kan ni tro att jag har ont.. Åkte av hästen ganska regält idag. När jag skulle hoppa upp så hamnade jag bakom sadeln. Armani blev såklart mycket rädd och for iväg i full sken och med några regäla bocksprång. Hade som mål att inte trilla rakt in i stengärdet på gårdsplanen så höll i mig som bara den och trillade strax efter istället. Slog i höften ganska illa, men slog framför allt i huvudet, vilket jag nu får känna av i min tidigare wiplash-skada i nacken. Har riktigt ont nu och hoppas bara att skadan inte förvärrades av detta.
Brukar sällan trilla av på detta vis, utan de gånger jag åker i backen slår jag alltid en volt och landar lite snyggt framför Armani på ryggen, såklart fortfarande hållande i tyglarna, haha.. Men nä, inte idag.

Kalle hjälpte mig med mockningen idag, snälla han, så han såg hela händelseförloppet, stackaren. Han blev nog riktigt rädd, vilket resluterade i att han blev arg på mig. Han blev ju egentligen inte arg, men det är ju hans sätt att reagera när han blir rädd.
Nu ska jag dega framför TV under täcket och kolla film med min Yda och grabbarna grus. Ska bli mysigt, även om jag inte riktigt känner mig pigg.

Nu ska datorn stängas av, för jag orkar inte titta längre på skärmen. Hoppas er helg blir bra, kram på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att du inte skada dig. kram alle