2009-10-19

Göteborg!

Jag bara älskar Göteborg!!
Hade jag varit tvungen att flytta till en storstad så hade valet lätt fallit på Göteborg =)

Vi åkte upp i fredags eftermiddag; jag, Jennie, Jennies mamma Lena, syster Johanna och Lenas väninna Anita. Väl uppe så installerade vi oss i lägenheten som Lenas bror Mats hade ordnat till oss. Sedan bjöds det på middag hos Mats.
På tal om Mats så är jag fortfarande så fascinerad (stavas det så?) av av hand lägenhet. Väl och smakfullt inredd. Härliga färger, tapeter och inredningsdetaljer helt i min smak!!

På lördag morgon blev det en brakfrukost hos Mats - ägg, frallor, massor med pålägg, te, kaffe, juice etc. Smaskens, detta stod man sig länge på sen under dagen! Tur var väl det för sedan blev det shopping på stan för hela gänget. Jag införskaffade en ny klocka och ännu ett par skor, till Kalles förfäran, hoppsan..
Tog även en fika på stan på ett Rättvisemärkt fik, gott och bra med andra ord =)

Senare var det dags för middags som åts på en underbar fiskrestaurang, jag valde en fisksoppa och hemmagjord glass till efterrätt, mums kan ni tro!!
På kvällen var det då äntligen dags för Ladies Night!! Som vi har längtat och vi hade frukstansvärt höga förväntningar. Det var till och med bättre än mina högsta förväntningar! Jag var helt blå om min hand, så mycket som jag hade klappat under denna kväll - galet bra!!
Jag har aldrig sett så mycket kvinnor på ett och samma ställe på samma gång, där var verkligen fullsatt både på läktaren och vid borden nere på arenagolvet och de sa att där var ungefär 8500 stycken hänsynslösa damer i publiken, hahaha!!

På söndag morgon packade vi och städade, efter det blev det en härlig frukost hos Mats igen. Sedan var det dags att säga hejdå till Mats och Götet och fara vidare till Ullared. Där handlades det också lite, men rekord-lite för att vara mig ;)

Igår kväll när jag kom hem var jag verkligen trött, men det är så skönt att få komma hem! Nu ska jag ta och packa upp och äta lite middag innan jag kör till hästarna och Vinslöv.

Hoppas er helg har varit till belåtenhet. Ha det riktigt bra med er! Kramen!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej svägerskan=) riktigt roligt att läsa din blog=) själv är jag inte lika duktig att skriva som du blir ju trisst att bara skriva om vad jag gör på dagarna och läkarbesök med annat. du kan även se min blogg om du vill. www.mealexandra.blogg.se kram