2009-11-04

Vår Stockholms-resa i text och bilder =)

Hej på er!
Som ni säkert redan vet så är vi hemkomna från hufvudstaden nu efter vår weekend där uppe - mamma, Mimi och jag. Vi hade så fantastiskt roligt och trevligt tillsammans och fick uppleva mycket ihop, vilket var värdefullt och så himla roligt kan ni tro.
Sådär ja, här nördar vi oss innan avfärd. Jag och mamma på översta bilden...

...och nördsystern på denna, hahaha.. Vi är alltid lika fjantiga, men vi har bra roligt ihop och garvar större delen av vår vakna tid tillsammans, när vi är hemifrån.

Denna plansch (stavning?) hittade vi i Stockholm. Vi var ju och tittade på filmen förra veckan och jag och syster är fortfarande helt lyriska! Därför fick denna bild hänga med i detta inlägg. Bilden är ju faktiskt tagen i Stockholm =)
Här är Mimi och jag innan vi skulle titta på musikalen Cats. Musikalen var bra, jag älskar att titta och lyssna på musikal. Dock tyckte jag att handlingen var svår att hänga med i, hittade aldrig den röda tråden genom föreställningen, tyvärr. Men musiken var underbar! Och dansen var fantastisk!
Här, mina vänner, har vi Bosse och Bosse. Två underbara män som tävladfe i Körslaget i Amy Diamonds lag. Dessa, hela deras lag, Olas lag och Pontares lag bodde på samma hotell som vi. Vi skulle mest bara höra med dem om var Körslaget spelas in någonstans. Detta ledde till att de fixade gratis biljetter till oss till lördagskvällens direktsändning och det byttes telefonnummer med dem. Vi fick ju såklart hejja på Amys lag under kvällen eftersom dessa befann sig i detta laget, även om mitt hjärta nog klappar lite extra för Ola och hans manskör. En stor eloge till Bosse och Bosse som fixade detta för vår skull, vi är dem evigt tacksamma!!
Här har ni mig och mitt eviga partytrick - Mr Napkinhead (hoppas det svatas så?). Detta brukar jag göra hemma vid middagsbordet hos mamma och pappa - alltid lika uppskattat. Denna gång gjordes det på en pub/restaurang med ganska mycket folk omkring. Jag är inte den som skäms över mina lite udda handlingar, inte mina medmänniskor (mamma och Mimi) heller för den delen, hahaha!

Här har ni vårt hejjar-lag, för kvällen. Med Bosse och Bosse längst upp och näst längst upp till vänster (från kamerans håll) med svarta skjortor.

Här har ni vår egentliga favorit - inte bara till utseendet (som det verkligen inte är något fel på...!) utan eftersom han är jäkla rolig och trevlig mot publiken och verkligen ett med sitt lag. Dessutom är han riktigt proffsig och vet hur man håller ihop en kör och gör det bästa gruppen.

Bilbälte är alltid bra att ha, speciellt vid frukostbordet, hahaha.. Som sagt - nördar...! Hittade detta brevid min sittplats i matsalen. Öven detta trick gjordes med ganska mycket folk runtomkring - jag känner ingen annan än mamma och Mimi, så varför inte?!
Här är världens bästa mamma som vi verkligen tackar för denna underbara helg som hon bjöd oss på. Hon är bäst och vi är så glada över att vi ibland får åka iväg såhär med henne!
Såhär blir det gärna när tre damen delar hotellrum, fniss.....!
Jag uppe i Gamla Stan. Det är tvunget att besöka Gamla Stan minst en gång när man är i Stockholm tycker jag. En underbar stadsdel med så mycket att se på. Man behöver knappt gå in i några butiker, för det finns så mycket att se och uppleva utanför.

Mamma och Mimi utanför riksdagshuset, eller jag vet inte riktigt om det är precis utanför, men det är i samma område i alla fall =)
Sådär ja, nu har ni fått följa med oss tre i Stockholm under vår helg där. Så himla roligt har vi som sagt haft, vilket ni nog ser och förstår genom min text och bilderna. Vi har självklart shoppat en hel del också. Det kommer en annan gång, kanske. Det är inte shoppingen som är det viktigaste med denna tripp, utan det är upplevelser och att vi tre fick göra allt detta tillsammans. Tack mamma och Mimi för helgen - ni är världens bästa sällskap!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! säkerhetsbältet gillade jag bäst! Jag känner igen din mamma... var har jag sett henne någonstans??? Låter som om resan till stockholm varit supertrevlig. Ha det bäst! kram Camilla