2009-10-22

Duktigt!

Sambon hade sovmorgon och jag var ledig idag. detta betyder att vi sov på tok för länge i morse. Det var riktigt skönt, men usch vad dåligt samvete jag får när jag sover för länge, hela dagen är ju förstörd och har gått åt, bläää!!

Jag och Kalle körde till Vinslöv samtidigt i alla fall, drack te hos hans föräldrar och sedan tvättade vi en bil tillsammans. Detta behövdes verkligen, det lilla vita var fruktansvärt mögig! Jag kom på det att de runda formerna (detta är en beetle, en bubbla!) är av plast, det visste jag tidigare, men att dessa områdena är så jäkla mycket svårare att få rena än de av plåt (är det så det heter?). Konstigt nog att jag inte kom på det tidigare eftersom vi har haft bilen i tre år, har ju hunnit tvätta bilen åtskilliga gånger.

I alla fall, efter detta kände jag mig ganska duktig =) Körde sedan hem till mina föräldrar och möttes av en mycket lycklig Dusty, älskar denna hund så mycket!! I alla fall, tog då en promenad med honom och Yda, mysigt.
När jag kom hem igen så hade lillasyster Mimi kommit hem. Vi körde därmed vår specialar-fika - rostade mackor på vitt bröd, smör och honung som pålägg. Vi brukar dricka te till detta, men idag blev det oboy. Ibland är denna "måltid" för jäkla gott, rent ut sagt!

Körde sedan till mina hästar, pysslade lite, gjorde iordning och nattade. Malva skötte sig, för en gångs skull, vid insläppet. Hon har alltid så himla bråttom alltid, men idag gick det ganska bra, sötnöten!

Nu har jag diskat undan all disk, där var massor sedan brakmiddagen igår. Har även hunnit duscha - så skönt och flott-nissen Fanny behövde det ;) Nu sitter jag nerbäddad med datorn i knät i soffan, Yda brevid mig mycket nära under min vänstra armbåge, detta är den absolut mysigaste stunden på dagen. Kalle jobbar kväll, så han kommer hem senare någon gång.

Nu är det Lyxfällan på TV. Tycker mycket om detta program, man lär sig en hel del på det. Dessutom känner jag mig ganska duktig efter att ha sett det, hahaha..

ha en fortsatt bra kväll, mina vänner! Kram på er!!

1 kommentar:

Anonym sa...

du och lillebror är flitiga=) om man själv skulle ta sig i kragen och göra något. kram alle