2009-10-12

Jag har läst mitt förra inlägg...

...och ja, jag har en fobi i världen. det är just det - Hår. Alltså inte hår som sitter fast, utan hår som har trillat av och befinner sig på ställen där de inter ska vara. Förjävla äckligt, rent ut sagt!

Jaja, nog om det, för denna gång i alla fall =)

Igår hade jag en jobbig dag. hade jobbat natten och sov på dagen och skulle senare jobba en natt till. Under mina vakna, lediga timmar mådde jag inget vidare. Frusen, illamående, ont i kroppen etc. Körde ner till mina hästar för att få lite frisk luft och för att pyssla om dem riktigt ordentligt. Redan då höjdes mitt humör och jag mådde genast lite bättre. Malva kom springande så fort hon hörde mig och Armani kom skrittande (han är inte den som springer fram till en i ren glädje, han är lite mer tillbakadragen och sävlig än så, min lille plutt!). Sedan stod vi och mös en stund innan det var dags för hästarna att få komma in över natten.

Senare körde jag hem till mina föräldrar. Skulle vara där ca 45 minuter innan jag skulle vidare till jobbet och under dessa 45 minuter så befann jag mig på golvet tillsammans med Dusty. Han kan verkligen få en på bra humör igen. Han var busig som få och vi hade en riktigt rolig stund. Sedan blev han kelig och "liten" och skulle ligga i knäet och mysa sen var det bus igen.

Dessa djur...... Undrar om de faktiskt känner på sig när man inte är helt hundra, eller det bara är en slump. Eller att man helt enkelt alltid mår lite bättre i deras närvaro, men man tänker mest på att man mår bättre när man tidigare mådde dåligt - hängde ni med på hur jag menade?

Nej, nu ska jag titta på TV, om 45 minuter är det Hollywood-fruarna och jag ser verkligen fram emot det!!
Sov gott, kram!

4 kommentarer:

Sofia Lindqvist sa...

Tur du inte är frisör Fanny ;)HAHA
Kram på dej

Fanny och Marcus sa...

Eller hur Fia? Jag är imponerad över er som faktiskt klarar av allt hår, speciellt andras, hua!!

Allt bra med er alla annars? kram vännen!

Lina Svensson sa...

fötter har du väll oxå fobi mot eller?? klart djuren känner det på sig om vi mår dåligt, det är jag hundra på att dom gör. kram

sandra sa...

Haha, alla har vi fobier.. jag har inte så mkt katthår i lägenheten, men däremot mängder kattsand som äldsta katten gärna sprätter ut så fort han får tillfälle!