2009-05-14

Godmorgon

Sitter här med liten morgontidiga funderingar, eller rättare sagt, funderingar som jag har haft nu i några dagar...
Jag älskar verkligen vår lägenhet, den är ljus, rymlig, välplanerad och så mysig på alla sätt och vis. Jag tycker det är så härligt att vi har flyttat från byn och in till "stan" igen, det underlättar mycket, förutom att jag fick lite längre till hästarna igen, men det gör inget - älskar att köra bil!

Men jag drömmer om ett eget hus.
Jag vill så himla gärna ha ett eget hus, med trädgård och gärna på landet så jag kan ha mina änglar i eget stall. Vill liksom bara flytta härifrån (hjälp, vi flyttade först förr-förra hösten till stan, lämnade den lägenheten förra året i juni då vi flyttade till byn, lämnade den lägenheten nu i december för att köpa denna bostadsrätten - vet många som är trötta på att hjälpa oss med alla flyttkartonger, haha.....).
Jag studerar nu och Kalle jobbar - ingen höjdarlön har vi ut ihop, men fullt och gott så vi klarar oss. Men så blir man ändå osäker på allting rent ekonomiskt, kanske helt utan anledning, vad vet jag?

Usch nej, nu måste jag köra till Jennie och plugga. Får väl avreagera mig lite hos henne också..
Ha en fortsatt bra dag! Kram

3 kommentarer:

malin sa...

Hur hade livet sett ut utan drömmar?! Klart man kan drömma... Och du kommer få ditt hus med stall, promise :) O här sitter jag, 21 år, utan pojkvän o i hyreslägenhet... o jag drömmer med. Fast mest om vin... Haha!

Malin - Carlssonkarlsson.blogg.se sa...

Lugna puckar..du får ditt hus sen:) Svar: Japps det är hjärtan som döljer sig i tavlan:) Kram

Lilla huset på prärien sa...

Ja det är mysigt med hus faktiskt. Faktum är att vi skaffade stugan när vi bodde i lägenhet i stan. Den ligger på Söderåsen ungefär en timme från stan. Perfekt egentligen. Men nu har vi ju ett hus också och stugan har blivit stående lite... hoppas kunna ta tag i det projektet snart igen :) Tack för din gulliga kommentar!

Kram Jenny