2010-08-03

Mamma på besök =)

Hej på er!
Härom dagen var min mamma på besök. Jag bad henne handla med sig någon liter mjölk och ett bröd, hon kom upp med en hel del mer i matväg och en orkidé, jag blev verkligen superglad och den står nu såhär fint i vårt sovrumsfönster - där behövde verkligen något nytt ;)
Mamma hjälpte även mig att städa iordning lite och organisera upp lite i röran. Hon är en betydligt bättre organisatör och jag behövde mig en spark där bak för att orka ta tag i det. Håller nämligen på att måla om köksluckorna också så här är stökigare än vanligt!
Så tack snälla mamma!!







Här syns lite bilder på en kökslucka under förvandling då jag höll på med grundmålningen. De ska ju såklart bli vita och fräscha - de har hittills varit ljust beigea (stavas det så?! och behövde sig en ommålning då de var ganska slitna.
Överskåpen kommer bli helt färdiga idag (förhoppningsvis!) och sedan är det dags för underskåpen. Lite mer meck med underskåpen och lådorna då vi så gärna vill höja diskbänken innan, och det är kanske bäst om det görs innan målningen, annars får vi nog ändå måla om sedan igen.
Roligt är det och jag älskar se resultat efter renovering!!







Förresten, på mammas födelsedag den 30 juli så var vi iväg, lovade att berätta sen var vi var. Vi var i Helsingborg på Fredriksdalsteatern och tittade på Eva Rydbergs teateruppsättning "Gröna Hissen" som årets föreställning heter. Som jag nog nämnde så var Kalle hemma med Milton, så det var alltså mamma, pappa, jag och Mimi som for iväg och vi hade riktigt riktigt roligt!! Uppehåll hade vi också. Vi hade ändå bunkrat upp med regnkläder och köpte oss två filtar på plats.
Älskar vara iväg såhär med familjen. Blir inte lika ofta längre, och mer sällan blir det nog nu i och med att jag har "min egna" familj (även om alla är min familj ändå, ni förstår vad jag menar va?). Det roligaste är när vi hittar på något alla tillsammans; mamma, pappa, Mimi, jag, Kalle och nu Milton. Behöver inte vara något särskilt, men just att få umgås med alla dessa är för mig så viktigt!
Nej, nog för idag. Ha det riktigt skönt alla. Kram på er!

Inga kommentarer: