2010-08-23

Paj =)

Hade trevligt besök idag av Jennie, Sofia och Sofias ena son Elton. Till besöket gav jag mig på att baka paj, "pajoman" som jag är (älskar all form av paj!!). Idag blev det smulpaj med jordgubbar och vit choklad. Tänk att något så lätt och simpelt, kan bli så gott!

Recept såklart:
100 g smör
½ dl strösocker
2 dl havregryn
1½ dl vetemjöl

1 liter färska eller frusna jordgubbar (jag tog frusna i frysen)
1 st vit chokladkaka

Sätt ugnen på 225 grader.
Blanda socker, havregryn och vetemjöl i en bunke. Tillsätt smör och blanda till en smulig deg.
Tina jordgubbarna (om de är frusna), riv chokladen (jag hackade det med kniv, fungerade det också).
Lägg jordgubbarna i botten av en pajform. Fördela smuldegen över jordgubbarna och strö sist över chokladen.
In i ugnen ca 20 minuter. Jag serverade med vaniljvisp, vilket var toppen!

Prova gärna, det blev toppen-gott!
Ha det fint, kram på er!!

1 kommentar:

Marre sa...

Åh, vad gott det lät! Måste prova det en dag! Snällt att du delade med dig av receptet :)