2010-08-17

Minspel igen.....!




Klicka på bilden, så blir den större!


Hejsan!
Känner att jag är ganska dålig på att uppdatera just nu, men sonen (fortfarande lika häftigt att säga och skriva!) tar mycket tid och dagarna bara går =)
Dessa bilder togs igår - tänk att han redan är 2,5 månad gammal, snart 3 månader, tiden bara springer iväg!
Tisdagarna är favorit-dagen i veckan (förutom helgerna såklart), för då är Kalle också ledig, vilket är så härligt! Inte för att vi setts så mycket idag. I förmiddags var jag och red, jag och Jennie tränade western på våra hästar. Första gången någonsin för oss alla och jag tror att vi fick klart godkänt, känns verkligen nytt och speciellt ett helt nytt tänk. Nåja, jag ljög lite, Armani har faktiskt tränats i western tidigare, dock före min tid med honom, så verkligen i hans unga dar ;) Får passa på att göra sådant när Kalle är ledig så han kan ta Milton.
Efter det träffades vi en stund och sedan stack han till skogs (fniss...). Jakten har dragit igång så han tar varje tillfälle till detta. Han var ute i morse med, gick upp 03,30 och stack iväg. Snacka om att tycka om sin hobby. Nog för att jag älskar min med hästarna, men vet i tusan om jag frivilligt hade gått upp vid den tiden bara för det. Han har inte kommit hem än, undrar om han har skjutit någon hjort (tror det är det man skjuter nu?)?

Milton och jag har haft mysigt ikväll. Och Yda såklart! Milton har suttit i babysittern och pratat och skrattat åt min ljuva sångstämma, tur att någon uppskattar den ;) Efter det sjöng vi vidare till Allsång på Skansen (jag älskar det!!). Efter det var det kvällsmat för lille herr Lindborg och sedan somnade han sött.
Så underbart skönt nu för han sover verkligen hela nätterna. Förutom natten som var, han vaknade av Kalles väckarklocka då vid 03,30 och var på ett strålande humör. Hörde hur han låg och traggade i en timme. Sedan gav jag upp, gick upp och blandade till mat åt honom som han sedan fick. Efter det busade vi lite vid spegeln (populärt kan ni tro!) och en timme senare fick jag honom att somna - detta är som sagt inte riktigt min tid på dygnet, men när han är på detta härliga humör så går det inte riktigt att inte tycka om det!

Nej, nu ska jag diska och sedan göra mig en stor, och ganska sen, mugg te. Längtar tills kalle kommer hem så jag kan få ta ut min vovva på en kvällspromenad - ja, detta är mer min tid på dygnet ;)
Ha det riktigt bra alla. Kram på er!

4 kommentarer:

Ann sa...

Oj, förstår verkligen vad du menar med sötsnöre...han är ljuvlig den lilla och så jag minns hur det kändes när mitt första barn kom till världen. Förresten, din häst, araben? är det va...fin kille det där.../Ann

Macke sa...

Bockajakt? Tror det var tid för det denna veckan enligt jägarna i omklädningsrummet. Lyckades snappa upp det när de började tragga på om jakt i måndags på träningen :P

Anonym sa...

Ingen morgon människa du inte!

Camilla sa...

Glömde visst att skriva att det var jag, Camilla som sa att du inte är någon morgonmänniska :)