2010-08-25

Idag är det inte lätt...

...att heta Milton!
Sötsnöret fick de första vaccin-sprutorna i förmiddags och har nu feber och ont i kroppen, stackare. Våldsamt "snuttig" har han varit hela dagen och velat ligga nära hela dagen. Man tycker så synd om honom, såklart, samtidigt som man vet att det är ett nödvändigt ont.
Det gick i alla fall bra med sprutorna och han var super-duktig, min lille prins! Skrek en del efter sista sprutan (de får ju två, en i varje lår...) och såklart hade jag, mitt dumma nöt, glömt nappen i bilen. Men snälla hon på BVC tog Milton så jag kunde hämta den och när han väl fick den och älskade snuttis-filten så somnade han på fem röda.

Nu har vi lagt honom i sin säng och där sover han nu gott. Skönt att vi är lediga bägge imorgon, ifall natten blir lång och han inte alls vill sova sen. Enda dagen denna vecka som Kalle är ledig och jag älskar dem dagarna! Imorgon ska vi träffa prästen, inför dopet. Och, som vanligt, har vi alltid lite annat med som ska fixas och som får göras när vi är lediga bägge.
Själv tänkte jag försöka mig på att baka! Muffins eller cupcakes kanske?!
Nej, nu blir det TV och snart sängen. Yda får ut en gång till, men tror Kalle får ta henne - kanske bäst att köra med koppel (för en gångs skull!) ifall hon lyfter från marken i blåsten, lilla Loppan ;)
Ha så bra alla, kram på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sånt måste göra ont i mammahjärtat, att utsätta Milton för saker han blir ledsen och får ont av. Men ibland måste man... Du skall se att han inte har ont så länge, och glömmer det snabbt:)