2010-08-04

Kompisträff för stora och små ;)


Hej på er!!
Jag, Milton och vår toppen-kompis Jennie tog en tripp till våra andra kompisar Vanja, Alfred och Thindra som bor en bit härifrån.
Super trevligt i bilen påväg både dit och hem, jag och Jennie traggar som vanligt och hon satt bak och passade Milton, men han sov så gott hela tiden =)
Väl där blev det fika med de andra. Vanjas pojke Alfred är 5 månader nu och Thindra är 4 år, så fler barn var det på plats. Vi kom fram till det att både jag och Vanja har ganska aktiva och bestämda bebisar - och lika på flera punkter. Dock inte utseendemässigt, hahahaha... Milton och Alfred är dock ungefär liak stora, men Milton är 2 månader, Alfred är ju som sagt 5 månader. Dessutom är Alfred bra mycket tunnhårigare än Milton, fniss! Men goa och söta, de är de i alla lägen, bägge två ;)
Det var riktigt trevligt och jag tackar mina vänner för dagen, det gör vi om snart igen hoppas jag!! Såååå långt har vi ju inte till varandra (jag och Jennie träffas ju ändå, men inte lika ofta med Vanja).

Känner att det svamlas mycket i detta inlägg, är nog lite trött. Ikväll ska vi på ett mindre äventyr, berättar kanske mer om detta i ett annat inlägg. Köksrenoveringen fortsätter också så sakteligen. Blev såklart inget målande igår, grrrr.... Tog barnvagnen och Yda på promenad och var borta i 1,5 timme - riktigt skönt jag njöt av friska luften, Milton njöt i vagnen och Yda njöt av promenaden. Hon är bäst, min Yda. Lös går hon överallt och lyder alltid - skryter gärna över min duktiga hund och jag är bara så stolt över henne....!
Sedan mötte vi upp Kalle och vår vän Alexander utanför gymmet då de hade tränat. Tanken var då att jag skulle hem och måla, men vi bestämde med Alexander istället så det blev middag (tack snälla Alexander för god middag!!) hemma hos oss och film.

Nej, nog för idag. Måste äta något innan Milton ska äta och innan vi ska iväg. Ha det så skönt alla, kramen =)

Inga kommentarer: