2010-03-31

Från hel hund till en halv!

Detta har jag roat mig med ikväll =) Yda fick äntligen komma i sin vår-outfit =)



Det är ju inte favorit-sysselsättningen från hennes sida, men det går bättre och bättre. Så länge man själv inte gör så stor grej av det. Skulle aldrig få för mig att lämna iväg henne till hund-frisören för att få henne klippt, utan jag blir ganska nöjd med mitt eget resultat, om jag får säga det själv. Tror dessutom att hon håller sig lugnast om jag gör det på henne. De två senaste gångerna har hon faktiskt till och med lagt sig ner på sidan och slappnat av lite under behandlingen *stolt*

Men det är inte klokt vad mycket päls det blir av det, egentligen skulle man behöva stå utomhus och fixa med detta, men men, allt går att städa bort =) Jag tycker lätt att hon är snyggast när hon är kortklippt, men det tycker inte Kalle - han vill ha henne lite långhårig och "raggig" - blä!!

Annars idag så är köket skurat, vilket behövdes. Så skönt att få lite sådant gjort!
Nu ska jag ta och platta håret för att sedan nog hålla natt. Sov gott! Kramar

Inga kommentarer: