2010-03-17

Äntligen!!

Jag har fått min nya kamera! Beställde en systemkamera, Nikon D3000 och jag är lycklig =) Har velat ha en systemkamera så himla länge och alltid sagt att jag SKA ha en den dagen jag får barn. Nu tog vi tag i saken och beställde en, när de ändå hade kampanj på just den jag ville ha! Gäller att passa på ;)
Jag måste verkligen läsa på mer om kameran och lära mig den, men det ska säkert inte vara några problem.
Här kommer dagsfärska bilder, den översta togs alldeles nyss, är ju tvungen att visa upp pärlan! Inte för att man ser så mycket av den, men ändå =)



Hade dessutom med den i stallet och snabbade mig ut när jag såg min lilla Malva på favoritplatsen. Hann dock inte zooma och greja, för så fort hon er mig så hoppar hon ner och kommer bort och ska snacka. Söt och go är hon, men hon hade gärna ibland fått vara lite mer asocial så man hann med att fota damen.
Armani är ju precis tvärtom och rundade stallknuten när han såg mig och kameran, han är inte så rolig att fota..
Dock var det så trist väder så finare foton kommer en annan dag =)


Sofia, du hade rätt om garantin, därför köpte jag den här hemma istället.. Tack för att du kollade upp en massa och hoppas jag inte ställde till en massa besvär för dig och Fredde!

Nu är jag själv hemma, Kalle är på middag med nya jobbet. Han trivs riktigt bra och jag är nästan lite avundsjuk! Han jobbar med det jag vill ju ;) Tänkte strax göra mig en stor mugg te och äta ett par kex till det. Alltid mysigt när man är själv hemma tycker jag, det är lite vardagslyx!

Och så måste jag passa på att gratta Kjell, sambons morfar, som idag fyller 70 år, grattis!!

Ha det så bra alla! Kram på er!!

2 kommentarer:

Therese sa...

TACK! Grattis till dej med, ja klart jag sett din fina mage hihi. Imorse pratade jag o Nellie om bebisen i magen och då sa hon "Fanny har me en bebis i magen" Kan tänka mig att barnen på dagis tycker det är superspännande. Lycka till, kramar.

Camilla sa...

Nu blev jag avis. Vill me ha en ny kamera. Har pratat om det länge, men inte blivit färdig att ta tag i saken! bra med tips. Du får berätta mer om din kamera. ha det bäst. kram