2010-04-06

23 år!

Grattis till mig, säger jag idag, som fyller 23 år!!

Hade kalas i fredags tillsammans med Davis, sambons svåger. Han fyllde år då och jag idag så vi slog ihop våra kalas för sambons sida av släkten. På bilden under ser vi den äldste och yngste medlemmen av släkten, sambons morfar och syster-dotter!



Denna tårta bjöd jag på när min släkt var här i söndags =) Mamma och pappa har hjälpts åt att baka den, ananas-tårta, enligt mina önskemål, och jag bara älskar den!! tack hörreni för hjälpen!



Mamma, jag, morfar och mormor. Togs inga foton alls med vår kamera under kalaset, utom precis här när de sjöng för mig, tyvärr.. Jag tänkte inte på det och hann inte riktigt med.


Här är min sambo =) han har gjort dagen idag helt underbar! I morse var han uppe tidigt och bakade scones åt mig och sjöng dessutom hela "ja må hon leva" när han kom in med frukostbricka på sängen, vilken kille va?!


Yda, Daisy och jag med frukost-brickan =) Ser ni "tulpanen" på brickan? Kalle menade påsklilja, fniss... Han tog den ur vasen i köket och pyntade brickan med, sötisen!
För er som, mot för modan, har missat Daisy, så är det min delfin som sover i sängen hos mig varje natt och har gjort större delen av mitt liv. Kalla mig löjlig, själv är jag stolt över min kompis Daisy ;)



Mina älsklingar! Vi var hemma hos mamma och pappa ikväll. Alltid några gånger under stunder jag är där, så hamnar jag på golvet och klappar hundar. Yda och Dusty, bästa!


Mamma och pappa bjöd på "kvällsmat" ikväll = kräftor, räkor, vitlöksbröd, ägg - mumma! Så sanslöst gott och precis lagom.
Jag har fått så mycket gratulationer via sms, live och via facebook idag så det är inte klokt, det värmer så gott i hjärtat! Blir verkligen så glad över det och hade kunnat nöja mig med det och skippa alla presenter och allt firande och ståhej, som det alltid blir kring födelsedagar. Gratulationer och frukost på sängen - det är det som betyder mest en sådan här dag!

Nästa år firar jag dessutom födelsedagen med ett barn, en härlig och fantastisk känsla!!
Nu ska jag umgås sista stunden med sambon innan det är dags att sova.
Ha det så bra allesammans, kramar!

3 kommentarer:

Alexandra sa...

Grattis från oss!!!
och nästa år har du även ett årskalas för ditt lilla underverk=)

Sofie sa...

Grattis igen. Ser ut att ha haft en härlig dag. Finns daisy fortfarande kvar!!! Vad härligt! Kom att tänka på vad elaka vi var mot henne (och dig) i tyskland i nian när vi lurade dig att vi slängt ut henne genom fönstret. Kommer aldrig glömma det, troligtvis inte du heller. Så en gång för alla, förlåt för det =)!!

Hoppas att du/ni mår bra?? Det ser bra ut.

Hoppas att vi kan ses någon gång!
Kramar Sofie

Anonym sa...

Grattis hjärtat. och är det inte daisy jag skymtar i sängen? puss å kram från oss