2010-03-07

Bauhaus =)

Vi tog en bil-tripp i eftermiddags, till Helsingborg och Bauhaus!
Det inhandlades en hel del till badrumsrenoveringen. Nu när det mesta av sakerna är hemma, längtar vi ju ännu mer och jag kan knappt bärga mig! Ska packa upp kartongerna idag eller i dagarna och se så att allt stämmer, sedan lämnas det över till byggarna =)

Undrar just hur allt ska fungera, rent praktiskt.. Hänger de upp våra badrumskrokar, får de bara hänga på ett ställe eller bestämmer vi det? Bara en sådan sak kan jag gå och tänka mycket, mycket på... Det återstår väl att se.
Det kommer i vilket fall bli ett väldigt långt brev till byggarna om hur vi vill ha det, och undrar om jag inte ser till så att de får en ritning på våra idéer också? Kanske löjligt, men jag vet faktiskt inte riktigt hur det fungerar.
Dessutom ska jag vara tillgänglig ALLTID under dessa veckorna som byggarna kommer vara här, så de kan ringa vid behov om de undrar något. Men som sagt, roligt och väldigt spännande är detta projekt, som kommer göra oss en erfarenhet rikare - för vi kan faktiskt egentligen ingenting!

Dagens ros går till killen på Bauhaus, som hjälpte oss 3 (!) gånger och ställde upp med en enorm och trevlig service, vilket alltid är guld värt och uppskattas så mycket. Det gör att man känner sig trygg i sitt handlande, för som sagt - vi kan ingenting, hahaha!

Hoppas er dag har varit bra, trots söndag ;)
Nu blir det TV innan tvätten ska hämtas upp från tvättstugan, tror nämligen att vi får vara två med att bära upp allt, eftersom där var en hel del, hrm...

Må väl! Kram på er!!

Inga kommentarer: