2009-08-29

Bra och dålig dag.

Hejsan!
Idag har jag och Marcus varit på jakt & fiske-mässa i Bosjö Kloster. Vi kom dit tidigt som bara den i morse, vi två och Yda. Gick och strosade och hade det trevligt mest hela dagen, där är verkligen jätte-fint nere!! Kalle tittade jaktkläder, jag tittade lite häst- och hundsaker och även Hunter-gummistövlar, som jag har suktat efter sååå länge. . .

Yda var med och gick hela tiden, utom ett par timmar då hon fick vara i bilen. Det var lite mulet så vi tyckte det passade bra att hon fick en välbehövlig paus från allt folk och alla hundar.
När vi sedan kom tillbaks till bilen och skulle köra hem så upptäcker vi att någon har försökt bryta sig in i bilen: färg avskavt och listen vid fösntret i passagerar-dörren är sönder. Det enda värdefulla som fanns i bilen var Yda så vi tänkte att de måste ha varit ute efter henne. Vi har ju fått så mycket berömm för henne (som vanligt!) alla älskar henne och många kommer fram och frågar om ras, ålder etc. Det kan med andra ord ha varit precis vem som helst, utan att anklaga någon.
Tänk om de hade tagit sig in i bilen och verkligen tagit henne. Vi hade aldrig mer fått fatt i henne kanske. Det rörde sig om två timmar kanske, max, som hon var själv, medan vi gick och åt och kollade på de ställen där hon inte kunde gå med in.

Usch och fy.. Hoppas ni andra har haft en bra dag, nu ska jag pussa riktigt ordentligt på min Yda. Kram på er!

1 kommentar:

Jessica Pålsson sa...

Usch vad hemskt! Hoppas att allt är bra med er och Yda! Du får ge henne en stor kram från mig :) .