2010-09-30

Ute-dag!

Hej på er!
Idag har jag och barnen (Milton och Yda) haft en underbar ute-dag! Jag älskar ju hösten, om jag måste välja så är detta min favorit-årstid och idag passade vi på i det härliga väder. Tog bilen strax efter lunch ut till Hovdala. Väl där lastades vagnen ut, ner med Milton, ut med Yda och så promenix i skogen där. Vi försökte oss på den där hundslingan, men det var så svårt att gå med vagn där, så vi gick en bit där och sedan vek vi av och gick på lite andra ställen. I vilket fall var det våldsamt härligt!! Mitt mål var att försöka hitta kantareller, men som många nog har förstått i eftermiddag så är jag nog Sveriges sämsta svamp-letare ;)
Det spelade egentligen inte så stor roll, promenaden i sig var som sagt underbar bara den. Jag njöt av motionen, Milton sov gott hela tiden i vagnen och Yda for och flängde överallt och ingenstans, fniss! Många gånger varken såg eller hörde jag henne, men denna hund är så fantastisk att jag aldrig är det minsta orolig. Hon har istället stenkoll på mig. Så fort jag stannade så var hon där och kollade in vad jag gjorde - underbara flicka!! Hon är min stolthet och jag vet inte vad vi har gjort för att förtjäna denna lilla hund =)

Dessa två översta bilder togs dagen efter Miltons 4-månaders-dag när vi hade monterat upp hans fina stol, han formligen älskar den!! Och vi med, fniss! Den är super-fin och jag är glad över att vi tog en grå med röd dyna, det är en jättefin färg-kombination och passar till både en påg och en tös - precis i min smak ;)
Detta var på morgonkvisten så nya pyjamasen är fortfarande på. Tycker det är så fint med pyjamas, visst ser det mysigt ut med en hel-dress så?






Dessa bilder togs idag i skogen =) Milton sov hela tiden, så Yda var ett roligare foto-objekt ;)








Ikväll har Tilda ridit Armani och jag tog Malva på en promenad, det betyder att alla har fått sin beskärda del motion idag, både Yda och hästarna, och det gör mig lycklig, för nu kan jag verkligen sitta här med gott samvete och sova lite extra gott inatt!

Behöver jag säga att jag älskar att vara mamma-ledig?! Det är så underbart härligt att kunna styra sin dag själv. Det är ju inte det att man inte gör något, men man kan göra det i sin egen takt och göra det som passar oss. Jag hade älskat livet som hemma-fru tror jag ;) Tänk att bara få vara med sina barn och djur hela dagarna och ägna all sin lediga tid åt dem.... Livet hade varit bra härligt då!

Nej, nu börjar klockan dra sig och jag har fortfarande en hel del att göra; diska, duscha och plocka ordning - här är stökigt! Kalle är och spelar TV-spel med sina kollegor, hahaha - manligt?!
Ha det gott alla, kram på er!

2 kommentarer:

Alle sa...

gud vad han och Emilia är lika=) på sista bilden där han sitter i matstolen så är de super lika varandra=)

Camilla sa...

Så fina, härliga bilder. Vad Milton-gossen har blivit lik dig tycker jag :) Jag följer gärna med er på en promenad någon dag! Ha det super och njut av hösten och av att vara ledig. Många kramar!