2010-09-25

Fanny

Hej på er!!
Har haft några dåliga dagar och inte mått så bra, därav detta långa blogguppehåll. Ska bättra mig, lovar! Har fått lite bekymmer med en arm och igår hade jag migrän som inte var av denna värld!! Trodde inte jag skulle överleva eftermiddagen, men världens bästa mamma kom in med piller till mig och Kalle fick komma hem från jobbet för jag kunde inte ta hand om Milton och jag kunde knappt se något alls!

Idag har jag haft så ont i magen, förmodligen av alla tabletter som intogs igår. Men vi åkte på baby-sim, jag och Milton och mamma följde med, vilket var skönt så jag slapp reda av allt själv i omklädningsrummet framför allt, tack mamma!! Kalle jobbade nämligen.

Ikväll är jag bortbjuden på tjejmiddag. Tror jag ska dit, även om jag inte känner mig helt hundra än. Kan ju bli himla roligt =) Kalle, Milton och Alexander ska ha grabbkväll här hemma, med Yda som undantag. de tyckte gott att jag kunde stanna hemma (kanske sa de det för att vara snälla?!), men nä jag tror det är skönt för mig att idag få vara bara Fanny, inte mamma Fanny för en gångs skull.
Man hör så många säga att det är så svårt att lämna barnen och sticka iväg och göra saker på egen hand. Men jag förstår inte riktigt det, kalla mig egoistisk. Tror snarare att jag är en bättre mamma om jag får möjligheten att komma hemifrån och vara Fanny. Dessutom gör jag det ändå ganska ofta, med tanke på mina hästar som också de kväver min uppmärksamhet och gör ibland att jag inte har något annat val, än att lämna Milton.
Dessutom har jag en sambo som är en jäkla bra pappa ;) Han tycker nog också det är ganska skönt att jag åker hemifrån så han får ha Milton lite för sig själv.

Nu har Milton somnat en lur, får väl se hur länge. Sötsnöret sover nu, han behöver nog det efter badet tidigare idag. Detta blir min egentid för idag, surfande på datorn och en liten Yda tryckt mot min vänstra sida, hon kräver också sin beskärda del uppmärksamhet =)

Hoppas er helg är till belåtenhet. Ha det gott så "hörs" vi snart igen. Lämna gärna ett avtryck ;) Kram på er!!

Inga kommentarer: