2010-09-27

Från arg till glad !


Hej-svejs!
Dagen idag har varit toppen. Jag och Milton körde i förmiddags till Kristianstad där det inhandlades pyjamasar och vintermössa och -vantar till pojken. Vi svängde även inom Little Kids Corner där vi tittade ut (och provsatt!) lite matstolar. Tror det blir en klassiker - Hokus Pokus, precis som både jag och Kalle hade när vi var små (visst hade Kalle också en sådan?!).
Han satt så fint i den, stolt är jag!! Imorgon åker vi dit, alla tre, och köper till stora killen Milton.


Ikväll var jag och Milton på Maxi och handlade. Handlade mycket och det blir svårt att bära upp allt själv sedan från bil och ända upp till lägenheten. Jag hade ju både Milton (i bärsele), skötväska, en påse från Vinslöv, påsarna med sakerna som handlades i Kristianstad, en matpåse, ett paket blöjor och en bal toa-papper.
Jag ringde och ringde och ringde och ringde till Marcus. Och de som känner honom vet att han inte är världens bästa på att svara i telefonen.
Arg som ett bi var jag sedan och kånkade upp allt utom balen med toa-papper och blöjorna och hade ganska ont i min redan dåliga arm och nacke.
Men vet ni, när jag kom innanför dörren så hade Kalle städat i ordning, dammsugit hela lägenheten och börjat tända en massa ljus - inte konstigt att han inte hörde telefonen och för en gångs skull hade han en riktigt giltig anledning till varför han inte svarat ;)
Kan tro att jag blev glad av att komma hem till nystädat och höst-mysig lägenhet med alla ljusen! Milton, som nästan aldrig sett levande ljus, var bra fascinerad =)

Nej, nu ska vi dricka te, äta knäckemackor och mysa ner oss i soffan till en film, Marcus, Yda och jag. Milton ligger i sin säng och har precis somnat, Sötsnöret!

Hoppas ni har en härlig vecka framför er. Jag som har "fredag-hela-veckan" har bara bra veckor framför mig och triiiiivs! Kram på er!!

4 kommentarer:

Jennie sa...

vad stor han är redan, att det redan är dags med en sådan stol.pussa prinsen från mig/ kram jennie

lina sa...

Åh finns Hokus Pokus kvar? vad kostar den? vet ej vad som hänt med hemsidan.. ska ringa support.. kram

Camilla sa...

Så stor han blivit. När kommer du och hälsar på hos oss på jobbet? Kan tänka mig att det var tungt att bära, men vad skönt det måste vara att komma hem till ett nystädat hem! :) kram Camilla

Tvilling sa...

Måste han växa så mycket när jag är borta??!! Hur som helst smälter lite av mitt hjärta varje gång en ny bild på honom kommer upp!

Saknar er!