2009-11-21

Full rulle!

Medan plattången ligger på värmning tänkte jag slänga in ett snabbt inlägg.
Igår natt jobbade jag ju så jag sov under dagen fram till 13,30 ungefär.

Sedan var det fullt ös resten av dagen:
- ut med Yda
- tog cykeln till blomsteraffären och handlade lite nya blommor
- cyklade vidare till affären och handlade lite matvaror
- hem och pratade lite med flyttande grannar
- ställde mig i köket och slängde ihop en deg
- under tiden den stod och jäste så damsög jag och damtorkade lägenheten
- när degen hade jäst klart så var det dags för bakning av kanelbullar
- efter det baket så bakade jag kaneldrömmar
- Kalle kom hem och damsög det sista i sovrummet och gjorde vid badrummet
- vi tog en gemensam promenad till affären och handlade (igen!) middag. Idag fick det bli så simpelt som kokt korv i bröd med ketchup och senap, haha..
- efter det slängde vi oss på vars en sida av soffan, delade på ett täcke, provsmakade bakverken och tittade på Idol.

Sedan slocknade jag och så gick vi och la oss. Jag har inte varit hemma en fredagskväll på åtta (8!!) veckor. Antingen har jag varit bortrest eller så har jag jobbat. Så det var fantastiskt skönt med en sådan fredag faktiskt.

Ikväll blir det mys med Malin, men först julmarknad på Hässleholmsgården!
Hoppas er dag blir bra. Kram på er!

1 kommentar:

malin sa...

Ojoj vad du är flitig! :)