2009-11-10

Lyckligt lottad...

...är jag som har en sådan mormor och morfar som jag har.
De har varit med om så mycket och har så mycket att berätta och jag bara älskar att lyssna på dem. Speciellt på morfar när vi går runt på museet på gården och kikar på alla gamla maskiner och hushållssaker som finns där inne - fantastiskt häftigt ska ni veta.


I vilket fall, vi var där uppe på fars dag. Jag har länge velat ha en gammal kista som mamma tidigare använt som soffbord, men som sedan några år tillbaks är tillbaka på mormor och morfars gård. Så nu äntligen fick den komma hem till mig och stå i vårt burspråk. Har velat ha den där väldigt länge tillsammans med sambons fotölj som han har fått av sin morfar.




Här har ni min underbara kista framifrån. Än så länge är den tom inuti, men det lär inte dröja innan den är full med saker, hahaha.. Älskar häftiga förvaringsutrymmen!


Jag och min syster fick vars en liten fotogenlampa från en gammal släktgård som har funnits i släkten länge, gissar jag på. Jag fick med frostat glad (heter det så förresten?) och Mimi fick med klart glas, fantastiskt vackra bägge två.



Mys-mys... Min kamera är inget vidare. Längtar till den dag då jag kan köpa mig en systemkamera och ta fina bilder, det är drömmen..

Här har ni min speciella samling: Gunghästen är från mina föräldrar som jag har fått, fatet under ljuset är en studentpresent som jag har haft stor nytta av, stenen är från Kroatien förra sommaren, vacker va? Och kistan kommer från mormor och morfar. Brevid står som sagt Kalles morfars fotölj. En speciell hörna med andra ord =)



Vi hade en diskussion om det där med ärvegods, Kalle och jag, härom dagen. Han har svårt att förstå min kärlek till det och han hade lätt kunnat vara utan sådant. Kalle är en sådan som vill ha allt nytt. Vi är mycket olika på den fronten, tack och lov! Vi har lite av varje och får kompromissa. För mig betyder ärvesakerna absolut mest och jag blir lycklig av att se dem, väldigt lycklig.

Inga kommentarer: