2009-11-28

Snart dags för julpyntet...

...att åka fram!! Ikväll blir det nog av att lite stjärnor och ljusstakar kommer upp i fönstren. En och annan tomte och snögubbe får nog också hänga med.
Hemifrån har ju vi som tradition att pynta med tomtar etc. bara precis några dagar innan julafton. Sambon har som tradition hemifrån att man slänger upp allt kring första advent.

Jag tycker nog någonstans mitt emellan - det är ju ändå i december man njuter av alla juligheter, efter jul är det ju så gott som över, inte sant?

Därför tänker nog vi slänga upp allt som har julen till, kanske inte denna helg, men nästa vecka eller kring andra advent. Jag tror att det passar bra faktiskt.

Nej, nog om det. Jag får kanske sätta fart med min dag och göra något vettigt.
Ska snart bege mig till Vinslöv för att pyssla om hästarna och rida en sväng. Känns som en bra dag för det! Förhoppningsvis hinner jag ta min lilla Malva på en sväng också.

Ha en underbar lördag, kram på er!

Inga kommentarer: