2009-04-02

Waste of time

Ja, så har jag kännt över mycket idag!

- Ha praktik, waste of time när man bara vill vara ledig i det fina vädret!

- Sitta på balkongen, kanske inte waste of time, men när man har så mycket annat och göra så sitter man inte där med riktigt gott samvete.

- Försöka klippa min älskade häst, med blad som är hel-kassa.. Verkligen waste of time, med tanke på att jag fick byta blad 4 ggr, och inte ens då fungerade bladen, gaaalet!!

- Gå till sjukgymnasten. Var där ikväll och först fick jag ligga ca 15 minuter med värmedyna om halsen, helt underbart skönt, men där låg jag och funderade lite på att detta kanske är waste of time? Men sedan fick jag en så ordentlig genomkörare av min nacke, att jag nästan kände mig onykter efteråt, haha. Så waste of time var det nog inte ändå =)

Ikväll var jag i stallet och klippte min Armani. Efteråt när hästarna var nattade så stod jag där och grejade med något. Då slog det mig, vad stolt jag verkligen är över mina djur; Yda som följer mig blint överallt, Armani som står lös när jag klipper honom, trots att han bara är klippt 2 ggr innan och Malva som, trots att hon bara är knappt 2 år, står i boxen med boxdörren öppen, utan att gå ut, i ca 20 minuter. För de som inte har hästar så förstår de kanske inte detta, men för mig och säkert andra med häst, så förstår de att sådana här situationer gör en häst-mamma stolt, ändå in i själen.

Nu är det kväll och nu kallar sängen, är super-trött. Kram, ha det fint!

Inga kommentarer: