2009-04-19

Fit For Fight!!

Idag ska ni tro att jag har varit dö-flitig!! Medan mina vänner och min sambo låg och var bakfulla i respektive hem, så har jag cyklat 2,5 mil (till och från Vinslöv), ridit 2 timmar och verkligen varit igång! Var uppe redan 09,00 i morse då jag, trots sen kväll igår (var ute till 02,30), och åt frukost, gick ut med Yda innan jag gav mig iväg, så jäkla gött nu när man är hemma igen!

På tal om ridandet idag. Har haft ett riktigt bra ridpass, eller ridtur, med min vän Lina som kom med finaste hästen Cassanti på besök ända från Vä. Vi red i skogen och lite på föreningen också. men när vi red i skogen så hoppade jag över en stock! Kanske kan tyckas som en bagatell, eftersom den var ynka 30 cm hög. Men för mig som inte har hoppat på ca 8-9 år efter en regäl ridskada såg detta som en stor vinst. Dessutom opererades min Armani i 3 ben för snart 2 år sedan och jag kunde aldrig drömma om att han skulle kunna hoppa över huvud taget. Blev med andra ord mycket stolt över oss båda, ett stort steg för oss!!

Nej, nu ska jag äta lite och umgås med min sambo en liten stund. Sedan bär det av till Vinslöv igen, denna gång med bil dock, för nu är jag körduglig! Då ska det mockas och hämtas hö, sedan ska mina änglar in och må bra i boxarna. Kram på er, trevlig kväll!!

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Jösses så duktig du varit!!

~Livet i byn

lina sa...

tack själv =) cassanti ska jag lämna tillbaka snart ju. orkar bara med en häst kram