2009-04-13

Tvättning

Hejsan! Idag har tvätt stått på schemat. Inte så helfestligt, men dock välbehövligt.
I förmiddags var jag dock hemma hos mamma, pappa och syster. Åt lite frukost där och sedan, som av en slump (!), kom påskharen!! Mamma hann träffa honom, men inte jag och syster Mimi (vi är 22 och 18 år, ifall någon börjar tvivla.. hahaha...!) I vilket fall, påskharen (läs mamma =)) hade lindat in hela trädgården i garn och jag och Mimi fick gå och nysta upp det, och kom tillslut fram till vars ett påskägg, eller ja i år blev det en påskpåse - en fryspåse med innehåll av en jättefin halsbandsberlock, lite nötter, russin och en bit gurka, nyttigt värre!!

Okej, tillbaks till ämnet tvätt. Det är verkligen så jäkla tråkigt. Speciellt när man bor på 3:e våningen, utan hiss och ska ner till källaren. . . Say no more..
I vilket fall, har tvättat 9 maskiner tvätt, gött, men det får knappt plats i lägenheten. Efter att ha lagt ut den halvtorra tvätten på soffan, sprungit ner i källaren för att hämta upp den sista tvätten, så möts jag av detta. Vår vovva har lite smått serparationsångest, det vet vi. Hon är ju för söt!! Och så ser hon ut att skämmas sådär lagom, lilla snuttan =)

Nej, nu ska jag laga mat, sambon kommer snart hem efter att ha jobbat och tittat fotboll! Kram på er


Inga kommentarer: