2010-07-06

I förgår kväll...

...red jag äntligen för första gången sedan januari. Det var helt fantastiskt och trots att det var så längesedan sist så kändes det som igår när jag väl satt i sadeln. Jag var riktigt nervös innan, löjligt kanske, men jag vet hur Armani kan vara med mig i sadeln och jag kände mig bra ringrostig! Men det kändes verkligen hemma i sadeln och, inte för att jag på något sätt vill skryta, men det är något jag verkligen kan och jag känner Armani så himla väl, han är fantastisk att sitta på!
Nu jäklar ska vi försöka komma igång och jag älskar det!!
Kalle var med och gick runddan med Milton i barnvagnen. Yda, min ständige följeslagare på ridturerna, var självklart också med och sprang. Hon har alltid ett katthalsband på sig med pingla i och så fort hon hör att man tar i halsbandet så blir hon så glad för då vet hon att det är ridtur och att hon ska få följa med. Samma reaktion var det nu, det sitter fortfarande i sedan i vintras när hon senast var med, härliga hund!!

Mitt första hem är i lägenheten, det andra hos mamma och pappa och mitt tredje är i sadeln!




Måste även visa er denna söta mobil som har införskaffats. Milton tittar ofta och länge på den när han ligger i vagnen. Antingen sover han, eller så tittar han på denna. Han ler ofta åt elefanterna, sötsnöret Milton =)




Igår eftermiddags hade jag härligt besök, Malin och Jessica var hit på fika och Milton-titt ;) Så himla trevligt, även om rabarberpajen jag bakat var lite vidbränd, haha! inte lätt när bebisen vill äta mitt i baket ;)
Efter det körde jag och Kalle till Sölvesborg. Husvagnen var ledig så vi passade på att låna den ett dygn. Det var så bra att vi kunde köra raka spåret dit, eftersom klockan började bli så mycket. Mamma var snäll och tog hästarna så vi inte behövde köra ner där och kolla vatten. Nog för att det går ganska fort, men med kyl-varor i bilen och Milton, så ville vi till husvagnen så fort som möjligt! Tack mamma, det var verkligen så snällt!!
Så mysigt att sova husvagn och något jag aldrig tröttnar på. Vi hade hoppats på att få lite fint väder idag så vi kunde sola lite, eftersom där är så bra att ha med Milton även om vi vill ha lite sol på kropparna. Men icke.. Mulet hela tiden vi var där idag, så vi körde redan vid middag. Passade på att svänga inom Bromölla möbelaffär och Ekohallen på hemvägen.
Nej hörreni, nu ska Yda få komma ut på sista promenaden, sedan ska vi hålla natt, vilket är hög tid. Ha det gott alla, kram på er!

Inga kommentarer: