2010-07-12

Ledighet =)

Hej på er!

Kalle är ledig nu ett par dagar, eller ja, igår, idag och imorgon. Riktigt skönt faktiskt och så underbart att vara alla tillsammans, jag tycker mycket om det!
Inatt tog Kalle bägge Miltons matningar så jag fick sova hela natten, vilken känsla, hahaha! Kände mig riktigt utvilad i morse när jag väl gick upp.
Igår var Milton för första gången på stranden, "Gropahålet" såklart ;). Vi var där, han och jag, med mamma, pappa, faster, farbror och kusin Jenny. Sedan kom Kalle och Alexander förbi en sväng. Det var så underbart skönt och Milton sov gott i vagnen i stort sätt hela tiden.
Idag däremot har vi inte haft det så bra. Idag har vi storstädat hela lägenheten, fixat lite ärenden i Vinslöv, tvättat sex maskiner (underbart med tre tvättmaskiner i källaren!) och lidit i värmen. Det är inte roligt i vår lägenhet sådana här dagar. Kalle rotade upp både golvfläkten och bordsfläkten i källaren, det är ett måste. Dessutom har alla fönster stått helt öppna, ytterdörren öppen och fönstret i trappuppgången fullt öppet så vi har fått lite tvärdrag här hemma, välbehövligt!

Nu är jag nyduschad, Milton sover och Yda sover bredvid mig och jag njuter - egentid vid datorn framför TV'n med en stor kopp te inom räckhåll, det är grejer det!!

Innan jag avslutar dagens inlägg så vill jag gnälla lite ;) Är så roligt när man går in i bloggen och ser att man har fått någon kommentar i inläggen här, men det händer så sällan. Vet att där är ganska många som ändå är här och läser ibland och det hade varit roligt om ni lämnade ett spår efter er då och då.

Nej, nog för idag. Sov gott och h a det skönt! Kram på er!!

6 kommentarer:

Marre sa...

Jag hittade hit via Linas blogg och tittar in lite då och då. Tycker om din blogg och ditt sätt att skriva.

Grattis till sonen! Han har samma födesledag som jag :)

Kram Marre

Alexandra sa...

hej allt bra med er? Vi får ta och träffas snart var ett tag sen vi sågs har hört av kalle att Milton växer som bara den=)

Therese sa...

Hej!
Ja nu är det nära, riktigt pirrigt och man längtar som bara den :)
Hoppas allt e bra med er och er fina kille, kan tänka mig han växer så det knakar. Allt går så himla fort.
Ja visst är tapeten fin, jag älskar den Den är från Sandberg och heter kaspar & saga.
Jag har nästan två hela rullar här hemma om ni vill köpa billigare, vill bara bli av med dom :)
Kram på er

Sunniva sa...

Hej hej!
På beställning kommer här en liten kommentar!
Jag minns inte riktigt hur jag hittade hit, måste vara via buke på något vis, för ganska länge sen nu.
Tycker det är mysigt att följa er, och lille Milton är jättesöt verkligen!
Hälsningar Sunniva /Tillit på buke

Camilla sa...

Hej på dig du! Jag brukar kommentera dina inlägg... i alla fall ibland ;) men jag håller med dig, det är alltid kul när någon läser och kommenterar det man skrivit. Det tycker jag också!

Rebecca sa...

Ska bli mycket bättre på kommentarerna. jag som följer din blogg :)