2010-05-09

"ny-inflyttade"

Känns det nästan som =)
Vi har äntligen flyttat in i lägenheten igen, efter dessa fyra veckor!
Har trivts super-bra hos mamma och pappa och älskat att bo där, men det är knepigt många gånger. Saker överallt och hos alla etc. och det är skönast att vara hemma. Känns konstigt på ett sätt att längta hem till lägenheten när jag är hos mina föräldrar i det hus jag har växt upp i och med de personerna jag alltid har bott med innan.
Det handlar nog framför allt om att jag vill ha ett ordentligt kök, matplats, sovrum och framför allt, toalett nära till hands! det har vi inte direkt haft i husvagnen.
Dessutom är vi vana vid att rå oss själva, men självklart måste man ju till viss del "rätta in sig i ledet" när man bor hos andra, även om det är hos mina föräldrar =)

I vilket fall. Igår var mamma med oss i lägenheten. Kalle var dålig som bara den, så det var bara mamma och jag som röjde. Vi fick till det ordentligt i sovrum, kök och vårt fina, nyrenoverade badrum. Så det gick att bo här på riktigt. Sedan sov vi här inatt. Det härligaste var när jag var uppe på toa inatt och veta att toan är inom räckhåll - till skillnad från husvagnen, helt underbart!!
Idag var Kalles föräldrar och yngsta syster här och hjälpte oss med det sista, vilket inte säger lite. Svärmor putsade även fönsterna åt oss i lägenheten, vilket verkligen behövdes!

Nu är lägenheten helt städad och verkligen fräsch. Imorgon kommer byggarna dock igen och fixar det allra sista, sedan är det helt färdigt - underbart!

Tack mamma och svärmor som har lagt ner så mycket tid till oss i lägenheten dessa dagar, så himla snällt och vi hade nog inte varit klara än om det inte varit för er!

Bilder kommer absolut på badrummet, men inte ikväll. Kalle sitter i soffan med sin kusin och spelar TV-spel. Själv tänkte jag snart gå och lägga mig. Vem vet, byggarna kanske kommer jättetidigt imorgon? Bäst att vara utvilad.

Sov gott mina vänner och ha det så bra! Kram på er!!

Inga kommentarer: