2009-06-25

Stakars min lilla Malva...

..hon har verkligen så ont i benet, min Malva-tös.. I morse vart jag och vännen Jennie ditom och tittade till henne och behandlade benet, men jag bestämde mig för att ringa ut veterinären sedan. Denne kom under eftermiddagen ut och tittade på henne. Vi fick ge henne lugnande för att ens få komma nära såret och visst behövde det behandlas ordentligt, enligt veterinären.. Och jag mitt nöt, får ju så fruktansvärt dåligt samvete för att jag inte ringde ut veterinären tidigare, känns så hemskt faktiskt. Senorna var inte skadade alls, men såret är så djupt att senorna ligger synliga...
Hon fick inflammatorshämmande, sprutor in i halsmuskeln och en kräm ner i såret, hon rakades från päls runt såret och usch vad det såg ut när man såg det så tydligt och ordentligt, usch vad jag mår dåligt, hon måste ha bra ont!
Så nu ska jag behandla henne med sprutor in i halsmuskel varje morgon och en pulver som ska blandas i maten åt henne också det varje morgon.. Jag har alltid sagt att jag vill bli veterinär egentligen, men jag vill inte att mina egna hästar ska vara sjuka och behöva behandlas av mig.. Har haft det nog med min Armani, även där med sprutor och grejor och nu är det dags för lill-tösen.
Jaja, bara hon blir bra så är jag glad!
Annars har dagen inte kretsat kring så mycket mer än studier, alltså inte så innehållsrik, haha.. Jo, i morse fick jag och Jennie hjälpa till att fånga in en lös häst som var på rymmen när vi körde förbi ett tävlingsstall, men ja, inte ens det var så händelserik, lite spring hit och dit och sedan sprang han tillbaks in i stallet och lät sig fångas.

Nej, nu har jag och sambon varit flitiga och tränat så nu blir det sängen för vår del. Ha en god natts sömn! Kram på er

Inga kommentarer: