2010-06-19

Håll i. Håll ut. Håll om.


Min lille Milton har inte haft en toppen-dag idag. Mycket gråt och ont i magen =( Jobbigt för honom och jobbigt för mig, som behöver se honom ha ont, det skär i en.
Kom dock på ett bra knep som gjorde att det lättade och vi har använt oss av mag-massage mycket idag, vilket också uppskattades från Miltons sida =)
Dock har han vid alla skrik-tillfällen slocknat som en stock i min famn och sovit där länge och väl. Skönt att man kan bidra med det, mitt i allt det onda. Det värmer samtidigt att veta att han föredrar att ligga hos mig vid dessa tillfällen, för att försöka bädda ner honom i sängen kan jag glömma, han vaknar direkt och så är det skrik igen. Så somna hos mig är det bästa, och lika mysigt för mig!
Fungerar ju även med Marcus famn, vilket är skönt. Dock var det hans första arbetsdag idag så han åkte precis när skrikandet idag drog igång.

Idag har jag tittat mycket på bröllopet på TV, behöver väl inte nämna vems bröllop?! ;)
Tycker det är fantastiskt vackert och när kungen lämnade över kronprinsessan till sin blivande make, ja då fick jag en tår i ögat och på något vis blev jag så stolt över att vi har monarki i Sverige.

Måste förresten passa på att gratta Josefina och David till lilla Selma, deras dotter som precis fötts. Fick ett SMS om det innan idag så jag vet inte riktigt om det skedde idag eller igår. Roligt är det i alla fall och jag hoppas det blir en framtida kompis till Milton =)

Nu är det sängen för min del. Sov gott och ha det bra alla, kram på er!!

Inga kommentarer: